Η Ευθυμία Σταυρογιαννοπούλου, φιλόλογος του σχολείου μας, υλοποίησε την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, με τη συνδρομή των υπολοίπων εκπαιδευτικών του σχολείου και της Διευθύντριας κας Κουτσογιάννη, βιωματικά εργαστήρια με θέμα το bullying με την Α’ και τη Β΄ τάξη, χρησιμοποιώντας θεατρικές τεχνικές (ρόλος στον Τοίχο, group role, αυτοσχεδιασμός με δάσκαλο σε ρόλο, ακίνητες/παγωμένες εικόνες, κυκλικό δράμα, ο κύκλος του κουτσομπολιού).

22 bull 1 22 bull 2 22 bull 3
 Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

22 bull 4

  Η χρόνια θυματοποίηση συνδέεται με ψυχολογικά προβλήματα, όπως η υπερβολική αναστολή, η μοναξιά, το άγχος, η κατάθλιψη. Το παιδί που θυματοποιείται μπορεί να παρουσιάσει άρνηση για το σχολείο, φόβο για ανάπτυξη σχέσεων, αλλαγές στη διάθεση, σωματικά παράπονα και μαθησιακά προβλήματα επειδή η σχολική ζωή είναι μια ανυπόφορη εμπειρία.
   Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστεί η βία στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Ο γενικός σκοπός των βιωματικών εργαστηρίων ήταν να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά σε ένα θέμα που τα αφορά άμεσα, να αποκτήσουν κριτική σκέψη, και να δώσουν μόνα τους τη λύση, αφού πρωτίστως συνειδητοποιήσουν την ευθύνη που έχουν.