1ο ΓΕΛ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
«ΑΓΕΛΑΟΣ Ο ΝΑΥΠΑΚΤΙΟΣ»
Το σχολείο είναι χώρος προσφοράς γνώσεων και ιδεών, χώρος κοινωνικοποίησης αλλά και αφετηρία για μια ζωή με αξιακό περιεχόμενο και προσανατολισμό.
Μέσα στο χώρο του σχολείου όπου ζουν και δρουν πολλοί άνθρωποι μαζί, χρειάζεται όλοι να συμπεριφέρονται με τέτοιο τρόπο, ώστε η συνύπαρξή τους να μη δημιουργεί προβλήματα σε κανένα. Ο σεβασμός των δικαιωμάτων, η συνειδητοποίηση των υποχρεώσεών τους καθώς και η αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου, θεωρούνται αυτονόητα. Αυτονόητος επίσης θεωρείται ο σεβασμός στο χώρο και την περιουσία του σχολείου, καθώς και στο φυσικό περιβάλλον.
Χρειάζεται λοιπόν να λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια των νόμων και των κανονισμών, προσηλωμένοι στον άνθρωπο και στις ανθρώπινες σχέσεις.
Εδώ γίνεται προσπάθεια καταγραφής και κωδικοποίησης βασικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων που όχι μόνο αναφέρονται ρητά στην κείμενη νομοθεσία, αλλά και εκείνων που είναι γενικά παραδεκτά και έγιναν εθιμικό δίκαιο μέσα από τη μακροχρόνια εφαρμογή τους.
Βασικές αρχές αυτού του κανονισμού είναι:
1ο ΓΕΛ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
«ΑΓΕΛΑΟΣ Ο ΝΑΥΠΑΚΤΙΟΣ»
Το σχολείο είναι χώρος προσφοράς γνώσεων και ιδεών, χώρος κοινωνικοποίησης αλλά και αφετηρία για μια ζωή με αξιακό περιεχόμενο και προσανατολισμό.
Μέσα στο χώρο του σχολείου όπου ζουν και δρουν πολλοί άνθρωποι μαζί, χρειάζεται όλοι να συμπεριφέρονται με τέτοιο τρόπο, ώστε η συνύπαρξή τους να μη δημιουργεί προβλήματα σε κανένα. Ο σεβασμός των δικαιωμάτων, η συνειδητοποίηση των υποχρεώσεών τους καθώς και η αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου, θεωρούνται αυτονόητα. Αυτονόητος επίσης θεωρείται ο σεβασμός στο χώρο και την περιουσία του σχολείου, καθώς και στο φυσικό περιβάλλον.
Χρειάζεται λοιπόν να λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια των νόμων και των κανονισμών, προσηλωμένοι στον άνθρωπο και στις ανθρώπινες σχέσεις.
Εδώ γίνεται προσπάθεια καταγραφής και κωδικοποίησης βασικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων που όχι μόνο αναφέρονται ρητά στην κείμενη νομοθεσία, αλλά και εκείνων που είναι γενικά παραδεκτά και έγιναν εθιμικό δίκαιο μέσα από τη μακροχρόνια εφαρμογή τους.
Βασικές αρχές αυτού του κανονισμού είναι:
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Η αμφίεση μέσα στο Σχολείο ανήκει στην προσωπική ευθύνη των ίδιων των μαθητών / τριών οφείλουν όμως να έχουν εμφάνιση χωρίς ακρότητες και εκκεντρισμούς, σύμφωνα με ό,τι θεωρείται, αντικειμενικά ευπρεπές και είναι πλατιάς κοινωνικής αποδοχής.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ο χώρος των περιπάτων θεωρείται σχολικός χώρος, γι' αυτό και η συμπεριφορά των συμμετεχόντων πρέπει να είναι όπως και μέσα στο σχολείο. Κατά τη διάρκεια του περιπάτου δεν επιτρέπεται η χρήση οποιουδήποτε μεταφορικού μέσου, πλην αυτών που έχει ορίσει ο σύλλογος καθηγητών και η διεύθυνση του σχολείου.
Στον περίπατο συμμετέχει όλο το σχολείο, εκτός αν συντρέχει σοβαρός λόγος.
Στις ημερήσιες ή πολυήμερες εκδρομές εξετάζεται η συμμετοχή μαθητή/τριας που επανειλημμένα δημιούργησε προβλήματα με τη συμπεριφορά του και κρίνεται ότι η συμμετοχή του αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλειά του ιδίου ή των συμμαθητών του.
Οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν στις δραστηριότητες που αναπτύσσει το σχολείο: στις γιορτές, στις παρελάσεις και σε κάθε επίσημη εκδήλωση που συμμετέχει το σχολείο.
Οι μαθητές δεν μπορούν να κάνουν οποιαδήποτε μαθητική εκδήλωση εντός ή εκτός του σχολικού χώρου, χωρίς την έγκριση της διεύθυνσης και του συλλόγου καθηγητών του σχολείου.
Σημαιοφόρος του σχολείου ορίζεται μαθητής/τρια της Γ' τάξης που έχει την καλύτερη επίδοση και διαγωγή κοσμιότατη, ανεξάρτητα από την εθνική καταγωγή ή την υπηκοότητα. Για την επιλογή παραστάτη από την Α΄ τάξη λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός απόλυσης του Γυμνασίου.
Στους μαθητές που διακρίνονται για την επίδοση και τη διαγωγή τους, απονέμονται τιμητικές διακρίσεις από το Υπουργείο Παιδείας (Αριστείο / Βραβείο).
Τιμητική διάκριση συνοδευόμενη και από χρηματικό ποσό απονέμεται στο μαθητή / τρια που πέτυχε την υψηλότερη γενική ετήσια βαθμολογία στην τάξη του, και είχε διαγωγή κοσμιότατη, (χορηγία του Ιδρύματος Γ. και Μ. Αθανασιάδη Νόβα).
Τιμητική διάκριση συνοδευόμενη και από χρηματικό ποσό σε τρεις μαθητές, έναν από κάθε τάξη, που πέτυχαν την υψηλότερη γενική ετήσια βαθμολογία στην τάξη τους και είχαν διαγωγή κοσμιότατη (χορηγία Ιδρύματος Δ. και Β.Παπαχαραλάμπους)
Τιμητική διάκριση, συνοδευόμενη και από χρηματικό ποσό απονέμεται σε τρεις ορφανούς μαθητές/τριες του 1ου Λυκείου (έναν από κάθε τάξη) που πέτυχαν υψηλή γενική ετήσια βαθμολογία και έχουν διαγωγή κοσμιότατη (κληροδότημα Ι. Βαρδακουλά).
Στο μαθητή/τρια με τον υψηλότερο βαθμό πρόσβασης στις Πανελλαδικές εξετάσεις χορηγείται χρηματικό ποσό (χορηγία Eurobank)
Στο σχολείο έχουν οριστεί ως Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής, η κα Λιάκκα Βεατρίκη και ο κ Σταυρόπουλος Σπυρίδων στους οποίους μπορούν να απευθύνονται μαθητές, καθηγητές και γονείς.
Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή - μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και των Φορέων.
Το σχολείο ορίζει ημέρες συνάντησης των εκπαιδευτικών με τους γονείς /κηδεμόνες προκειμένου να ενημερώνονται για ζητήματα που αφορούν την επίδοση και την συμπεριφορά των μαθητών
Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19
Σε έκτακτες περιπτώσεις εφαρμόζεται η εξ αποστάσεως διδασκαλία, η οποία είναι υποχρεωτική , τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους καθηγητές.Οι οδηγίες αυτές αποτελούν, για όσο διάστημα ισχύουν, αναπόσπαστο μέρος του παρόντος κανονισμού.
Η τήρηση των κανόνων υγιεινής και προστασίας (μάσκες, αποστάσεις, αντισηπτικά) από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας είναι πρωταρχικής σημασίας για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία.
Ο κανονισμός θα τροποποιείται και θα συμπληρώνεται σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο που ορίζεται κάθε φορά από την Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς της. Οποιαδήποτε διάταξή του έρχεται σε αντίθεση με νομοθετική διάταξη, Π.Δ., Υ.Α., εγκύκλιο κ.λ.π. θα τροποποιείται ανάλογα.