1ο ΓΕΛ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ

«ΑΓΕΛΑΟΣ Ο ΝΑΥΠΑΚΤΙΟΣ»

Το σχολείο είναι χώρος προσφοράς γνώσεων και ιδεών, χώρος κοινωνικοποίησης αλλά και αφετηρία για μια ζωή με αξιακό περιεχόμενο και προσανατολισμό.

Μέσα στο χώρο του σχολείου όπου ζουν και δρουν πολλοί άνθρωποι μαζί, χρειάζεται όλοι να συμπεριφέρονται με τέτοιο τρόπο, ώστε η συνύπαρξή τους να μη δημιουργεί προβλήματα σε κανένα. Ο σεβασμός των δικαιωμάτων, η συνειδητοποίηση των υποχρεώσεών τους καθώς και η αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου, θεωρούνται αυτονόητα. Αυτονόητος επίσης θεωρείται ο σεβασμός στο χώρο και την περιουσία του σχολείου, καθώς και στο φυσικό περιβάλλον.

Χρειάζεται λοιπόν να λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια των νόμων και των κανονισμών, προσηλωμένοι στον άνθρωπο και στις ανθρώπινες σχέσεις.

Εδώ γίνεται προσπάθεια καταγραφής και κωδικοποίησης βασικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων που όχι μόνο αναφέρονται ρητά στην κείμενη νομοθεσία, αλλά και εκείνων που είναι γενικά παραδεκτά και έγιναν εθιμικό δίκαιο μέσα από τη μακροχρόνια εφαρμογή τους.

Βασικές αρχές αυτού του κανονισμού είναι:

  • Όλοι οι μαθητές είναι ίσοι στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις.
  • Κάθε μαθητής έχει τη δική του προσωπικότητα, την οποία σέβονται όλοι.
  • Η συνεργασία και ο αμοιβαίος σεβασμός διδασκόντων και διδασκομένων είναι απαραίτητα για την ομαλή και αποδοτική λειτουργία του σχολείου.

 

1ο ΓΕΛ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ

«ΑΓΕΛΑΟΣ Ο ΝΑΥΠΑΚΤΙΟΣ»

Το σχολείο είναι χώρος προσφοράς γνώσεων και ιδεών, χώρος κοινωνικοποίησης αλλά και αφετηρία για μια ζωή με αξιακό περιεχόμενο και προσανατολισμό.

Μέσα στο χώρο του σχολείου όπου ζουν και δρουν πολλοί άνθρωποι μαζί, χρειάζεται όλοι να συμπεριφέρονται με τέτοιο τρόπο, ώστε η συνύπαρξή τους να μη δημιουργεί προβλήματα σε κανένα. Ο σεβασμός των δικαιωμάτων, η συνειδητοποίηση των υποχρεώσεών τους καθώς και η αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου, θεωρούνται αυτονόητα. Αυτονόητος επίσης θεωρείται ο σεβασμός στο χώρο και την περιουσία του σχολείου, καθώς και στο φυσικό περιβάλλον.

Χρειάζεται λοιπόν να λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια των νόμων και των κανονισμών, προσηλωμένοι στον άνθρωπο και στις ανθρώπινες σχέσεις.

Εδώ γίνεται προσπάθεια καταγραφής και κωδικοποίησης βασικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων που όχι μόνο αναφέρονται ρητά στην κείμενη νομοθεσία, αλλά και εκείνων που είναι γενικά παραδεκτά και έγιναν εθιμικό δίκαιο μέσα από τη μακροχρόνια εφαρμογή τους.

Βασικές αρχές αυτού του κανονισμού είναι:

  • Όλοι οι μαθητές είναι ίσοι στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις.
  • Κάθε μαθητής έχει τη δική του προσωπικότητα, την οποία σέβονται όλοι.
  • Η συνεργασία και ο αμοιβαίος σεβασμός διδασκόντων και διδασκομένων είναι απαραίτητα για την ομαλή και αποδοτική λειτουργία του σχολείου.

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

 

  • Οι μαθητές με τους εκπροσώπους τους μπορούν να κάνουν προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων που τους απασχολούν.
  • Κάθε μαθητής ατομικά ή με άλλους έχει δικαίωμα να υποβάλλει εγγράφως αιτήσεις και παράπονα προς τη διεύθυνση του σχολείου.
  • Οι μαθητές έχουν δικαίωμα να ενημερώνονται για τα έγγραφα, τα διατάγματα κλπ που τους αφορούν. Η διεύθυνση του σχολείου αποφασίζει για τον καλύτερο τρόπο ενημέρωσης.
  • Εκπρόσωπος των μαθητών μπορεί να παρακολουθεί τις συνθήκες λειτουργίας του σχολικού κυλικείου (καθαριότητα, εξυπηρέτηση κλπ) σε συνεργασία και μετά από έγκριση του Συλλόγου καθηγητών.
  • Τα θέματα με το σχολείο των μαθητών που δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος τα ρυθμίζει ο κηδεμόνας τους. Οι μαθητές που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος ρυθμίζουν οι ίδιοι τα θέματά τους με το σχολείο.
  • Για την καλύτερη ενημέρωση - συνεργασία μεταξύ των γονέων / κηδεμόνων των μαθητών και διδασκόντων καταρτίζεται πρόγραμμα από τους διδάσκοντες σε συνεργασία με τη διεύθυνση του σχολείου και κοινοποιείται στους γονείς των μαθητών.
  • Ο Πρόεδρος της μαθητικής κοινότητας και το προεδρείο του μαθητικού συμβουλίου παραβρίσκονται με δικαίωμα λόγου στις συνεδριάσεις του συλλόγου των καθηγητών για πειθαρχικά θέματα.
  • Ο μαθητής έχει δικαίωμα να απολογηθεί όταν παραπεμφθεί για παράπτωμα στο Σύλλογο καθηγητών.

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

  • Η φοίτηση στο Σχολείο είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές οφείλουν να παρακολουθούν ανελλιπώς τα μαθήματα. Πλην των ειδικών περιπτώσεων, το σύνολο των απουσιών του μαθητή δεν μπορεί να ξεπερνά τις 114. Η δικαιολόγηση απουσιών έχει καταργηθεί. Οι υπεύθυνοι καθηγητές των τμημάτων είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν άμεσα τους γονείς/κηδεμόνες για τις απουσίες των μαθητών/τριών..
  • Η προσέλευση στο σχολείο γίνεται έγκαιρα, πριν κτυπήσει το κουδούνι για την 1η ώρα και τη συγκέντρωση του σχολείου, όπου η παρουσία μαθητών και καθηγητών είναι υποχρεωτική.
  • Οι καθηγητές φυσικής αγωγής , οι εφημερεύοντες και οι διδάσκοντες της 1ης ώρας φροντίζουν για τη συγκέντρωση και την ευπρεπή συμπεριφορά των μαθητών.
  • Οι μαθητές παραμένουν στο σχολικό χώρο σε όλη τη διάρκεια του ημερήσιου προγράμματος και αποχωρούν αμέσως μετά το τέλος των μαθημάτων.
  • Οι πόρτες του σχολείου κλείνουν μετά την έναρξη του προγράμματος.
  • Η αποχώρηση είναι δυνατή ενδιάμεσα μετά από άδεια της διεύθυνσης του σχολείου, αφού προηγηθεί ενημέρωση του διδάσκοντος και επικοινωνία με τον κηδεμόνα του μαθητή.
  • Δεν επιτρέπεται η απομάκρυνση των μαθητών από το σχολείο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, ή η απουσία σε ενδιάμεση ώρα αδικαιολόγητα.
  • Σε μαθητή που προσέρχεται καθυστερημένα στο μάθημα μπαίνει απουσία, εκτός αν τον δεχθεί ο καθηγητής σε συνεργασία με την διεύθυνση του σχολείου.
  • Ο σεβασμός εκείνων που κάνουν μάθημα είναι υποχρέωση όλων μας, γι' αυτό είναι απαραίτητη η τήρηση ησυχίας και ευπρέπειας μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και μέσα στο σχολικό χώρο.
  • Δεν επιτρέπεται η κίνηση δίκυκλων μέσα στο σχολικό χώρο.
  • Δεν επιτρέπεται η κατοχή κινητών τηλεφώνων μέσα στο σχολικό χώρο. Σε εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο, οφείλει να το έχει εκτός λειτουργίας και μέσα στην τσάντα του. Κάθε παρέκκλιση από τα παραπάνω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου.
  • Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα μέσα στο σχολικό χώρο για λόγους υγείας και παιδαγωγικούς , αφού συστεγάζονται μικροί μαθητές.
  • Οι μαθητές οφείλουν να σέβονται τη σχολική περιουσία και να μην την φθείρουν με πράξεις ή παραλείψεις (π.χ. αναγραφή συνθημάτων / συμβόλων / σχημάτων σε τοίχους / θρανία κλπ). Οι καταστροφές / φθορές της σχολικής περιουσίας αποκαθίστανται από τους υπαίτιους και επιβάλλονται κυρώσεις. Σε περίπτωση αδυναμίας προσδιορισμού του υπαίτιου, η ζημιά επιβαρύνει το ταμείο της μαθητικής κοινότητας.
  • Οι ανακοινώσεις του σχολείου και των μαθητικών κοινοτήτων είναι σεβαστές και δεν καταστρέφονται.
  • Η χρήση των οργάνων γυμναστικής γίνεται μόνο με την επίβλεψη του καθηγητή Φυσικής Αγωγής για την αποφυγή ατυχημάτων.
  • Η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας από άτομα ή ομάδες προς άλλους μαθητές, η χειροδικία, η χυδαιολογία κ.λ.π. προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, ελέγχονται αυστηρά και αποτελούν αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου.
  • Δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία και η διανομή εντύπων, πλην εκείνων που καθορίζονται από το ΥΠAIΘ καθώς και η χρήση συσκευών που καταγράφουν εικόνα και ήχο από τους μαθητές.
  • Δεν επιτρέπεται να προσκαλούνται και να παραβρίσκονται εξωσχολικοί στο χώρο του σχολείου.
  • Οι χαμένες ώρες που προκύπτουν από καιρικά φαινόμενα, καταλήψεις ή άλλες αιτίες αναπληρώνονται α) αξιοποίηση σχολικών εορτών β) περιορισμό εργάσιμων ημερών πολυήμερων εκδρομών γ)  περικοπή περιπάτων σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ
  • Σε έκτακτες περιπτώσεις εφαρμόζεται η εξ αποστάσεως διδασκαλία, η οποία είναι υποχρεωτική , τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους καθηγητές. 
  • Η αμφίεση μέσα στο Σχολείο ανήκει στην προσωπική ευθύνη των ίδιων των μαθητών / τριών οφείλουν όμως να έχουν εμφάνιση χωρίς ακρότητες και εκκεντρισμούς, σύμφωνα με ό,τι θεωρείται, αντικειμενικά ευπρεπές και είναι πλατιάς κοινωνικής αποδοχής.

ΑΙΘΟΥΣΕΣ

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

  • Στις τάξεις τηρείται το σχεδιάγραμμα θέσεων, όπως έχει συμφωνηθεί με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος.
  • Κατά τη διάρκεια του μαθήματος είσοδος - έξοδος των μαθητών από το χώρο διδασκαλίας επιτρέπεται μόνο για σοβαρούς λόγους και με άδεια του καθηγητή.
  • Μαθητής που εμποδίζει τη διεξαγωγή του μαθήματος επιπλήττεται ή αποβάλλεται από την αίθουσα και παρουσιάζεται στη διεύθυνση του σχολείου.
  • Τρεις ωριαίες απομακρύνσεις  του ίδιου μαθητή  από τον ίδιο καθηγητή/τρια ή πέντε συνολικά συγκαλείται Συμβούλιο Τμήματος και αποτελεί αφορμή για παιδαγωγικό έλεγχο και ενδεδειγμένους χειρισμούς.
  • Μέσα στην αίθουσα / χώρο διδασκαλίας η κατοχή τράπουλας, φαγητού / αναψυκτικών / καφέ κ.λ.π. δεν επιτρέπεται και ελέγχεται πειθαρχικά.
  • Το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης είναι δημόσια έγγραφα και πρέπει να προστατεύονται. Η καταστροφή τους είναι ανεπίτρεπτη και τιμωρείται.
  • Σε περίπτωση απουσίας καθηγητή οι μαθητές περιμένουν οδηγίες από τη Διεύθυνση του Σχολείου.

ΑΠΟΥΣΙΟΛΟΓΟΣ

    

  • Ορίζεται μαθητής/τρια που διακρίνεται για το ήθος και την επίδοση.
  •  Παραλαμβάνει το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης από το γραφείο.
  • Είναι υπεύθυνος για την έγκαιρη και σωστή συμπλήρωση του δελτίου απουσιών.
  • Φροντίζει ώστε να υπογράφει ο διδάσκων στην αντίστοιχη στήλη του απουσιολογίου.
  • Έχει την ευθύνη για τη φύλαξή και τη διατήρηση του δελτίου απουσιών σε καλή κατάσταση. Δεν επιτρέπει διορθώσεις στο ημερήσιο δελτίο απουσιών, μετά το τέλος της διδακτικής ώρας. Οποιαδήποτε διόρθωση υπογράφεται από το διδάσκοντα καθηγητή και φέρει την υπογραφή του και σφραγίδα.
  • Σε περίπτωση που ο καθηγητής καθυστερεί να προσέλθει στην αίθουσα επικοινωνεί με τη διεύθυνση του σχολείου για τη δυνατότητα συμπλήρωσης της ώρας.
  • Στο τέλος του ημερήσιου προγράμματος παραδίδει το βιβλίο ύλης και το απουσιολόγιο στο γραφείο.
  • Όταν απουσιάζει τον αντικαθιστά ο αναπληρωματικός.

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΕΣ

  • Επιτηρούν και προστατεύουν τους μαθητές κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και απομακρύνουν τους εξωσχολικούς.
  • Απομακρύνουν τους μαθητές από τους διαδρόμους -όταν ο καιρός το επιτρέπει - και κλειδώνουν τις αίθουσες διδασκαλίας.
  • Σε συνεργασία με τον καθηγητή Φ.Α. και τους λοιπούς καθηγητές που έχουν μάθημα την πρώτη ώρα βοηθούν στη σύνταξη των μαθητών

ΓΡΑΠΤΕΣ ΩΡΙΑΙΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ

 

  • Δεν επιτρέπεται η διενέργεια γραπτών ωριαίων δοκιμασιών περισσότερων από μία την ημέρα και τρεις την εβδομάδα.
  • Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται γραπτή δοκιμασία.
  • Αν για λόγους αντικειμενικούς, δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες.
  • Οι γραπτές ωριαίες δοκιμασίες είναι μία σε κάθε μάθημα, γίνονται με προειδοποίηση, υποχρεωτικά κατά το Α ΄και Β΄(για όσα μαθήματα δεν εξετάζονται  γραπτώς στις Απολυτήριες και Προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου) τετράμηνο και καλύπτουν την ύλη ευρύτερης διδακτικής ενότητας.
  • Οι γραπτές ωριαίες δοκιμασίες επιδεικνύονται διορθωμένες στους μαθητές  και κατατίθενται στη διεύθυνση του σχολείου με τη βαθμολογία του 4/μηνου.

ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ-ΕΚΔΡΟΜΕΣ-ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ-ΤΙΜΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

 

Ο χώρος των περιπάτων θεωρείται σχολικός χώρος, γι' αυτό και η συμπεριφορά των συμμετεχόντων πρέπει να είναι όπως και μέσα στο σχολείο. Κατά τη διάρκεια του περιπάτου δεν επιτρέπεται η χρήση οποιουδήποτε μεταφορικού μέσου, πλην αυτών που έχει ορίσει ο σύλλογος καθηγητών και η διεύθυνση του σχολείου. 

Στον περίπατο συμμετέχει όλο το σχολείο, εκτός αν συντρέχει σοβαρός λόγος.

Στις ημερήσιες ή πολυήμερες εκδρομές εξετάζεται η συμμετοχή μαθητή/τριας που επανειλημμένα δημιούργησε προβλήματα με τη συμπεριφορά του και κρίνεται ότι η συμμετοχή του αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλειά του ιδίου ή των συμμαθητών του.

Οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν στις δραστηριότητες που αναπτύσσει το σχολείο: στις γιορτές, στις παρελάσεις και σε κάθε επίσημη εκδήλωση που συμμετέχει το σχολείο.

Οι μαθητές δεν μπορούν να κάνουν οποιαδήποτε μαθητική εκδήλωση εντός ή εκτός του σχολικού χώρου, χωρίς την έγκριση της διεύθυνσης και του συλλόγου καθηγητών του σχολείου.

Σημαιοφόρος του σχολείου ορίζεται μαθητής/τρια της Γ' τάξης που έχει την καλύτερη επίδοση και διαγωγή κοσμιότατη, ανεξάρτητα από την εθνική καταγωγή ή την υπηκοότητα. Για την επιλογή παραστάτη από την Α΄ τάξη λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός απόλυσης του Γυμνασίου.

Στους μαθητές που διακρίνονται για την επίδοση και τη διαγωγή τους, απονέμονται τιμητικές διακρίσεις από το Υπουργείο Παιδείας (Αριστείο / Βραβείο).

Τιμητική διάκριση συνοδευόμενη και από χρηματικό ποσό απονέμεται στο μαθητή / τρια που πέτυχε την υψηλότερη γενική ετήσια βαθμολογία στην τάξη του, και είχε διαγωγή κοσμιότατη, (χορηγία του Ιδρύματος Γ. και Μ. Αθανασιάδη Νόβα).

Τιμητική διάκριση συνοδευόμενη και από χρηματικό ποσό σε τρεις μαθητές, έναν από κάθε τάξη, που πέτυχαν την υψηλότερη γενική ετήσια βαθμολογία στην τάξη τους και είχαν διαγωγή κοσμιότατη (χορηγία Ιδρύματος Δ. και Β.Παπαχαραλάμπους)

Τιμητική διάκριση, συνοδευόμενη και από χρηματικό ποσό απονέμεται σε τρεις ορφανούς μαθητές/τριες του 1ου Λυκείου (έναν από κάθε τάξη) που πέτυχαν υψηλή γενική ετήσια βαθμολογία και έχουν διαγωγή κοσμιότατη (κληροδότημα Ι. Βαρδακουλά).

Στο μαθητή/τρια με τον υψηλότερο βαθμό πρόσβασης στις Πανελλαδικές εξετάσεις χορηγείται χρηματικό ποσό (χορηγία Eurobank)

ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

          Στο σχολείο έχουν οριστεί ως Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής, η κα Λιάκκα Βεατρίκη και ο κ Σταυρόπουλος Σπυρίδων στους οποίους μπορούν να απευθύνονται μαθητές, καθηγητές και γονείς.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

        Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή - μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και των Φορέων.

     Το σχολείο ορίζει ημέρες συνάντησης των εκπαιδευτικών με τους γονείς /κηδεμόνες προκειμένου να ενημερώνονται για ζητήματα που αφορούν την επίδοση και την συμπεριφορά των μαθητών

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ COVID-19 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023

     Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19

     Σε έκτακτες περιπτώσεις εφαρμόζεται η εξ αποστάσεως διδασκαλία, η οποία είναι υποχρεωτική , τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους καθηγητές.

     Οι οδηγίες αυτές αποτελούν, για όσο διάστημα ισχύουν, αναπόσπαστο μέρος του παρόντος κανονισμού.

   Η τήρηση των κανόνων υγιεινής και προστασίας (μάσκες, αποστάσεις, αντισηπτικά) από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας είναι πρωταρχικής σημασίας για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Ο κανονισμός θα τροποποιείται και θα συμπληρώνεται σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο που ορίζεται κάθε φορά από την Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς της. Οποιαδήποτε διάταξή του έρχεται σε αντίθεση με νομοθετική διάταξη, Π.Δ., Υ.Α., εγκύκλιο κ.λ.π. θα τροποποιείται ανάλογα.